Driftinformation
Vi jobbar hårt för att undvika strömavbrott men ibland händer det och vi gör då allt vi kan för att återfå strömmen till våra kunder. På energimarknadsinspektionens hemsida kan ni se komplett statistik för alla elnätsbolag i Sverige. Vi skickar in en rapport till dem varje år.
Behöver du akut hjälp utanför våra öppettider?
Inga problem, vi finns alltid tillgängliga!
Utanför våra öppettider blir ni kopplade till en jourhavande montör som hjälper er.
Kontrollera dina egna säkringar både i elcentralen och huvudsäkringarna vid elmätaren och eventuell jordfelsbrytare innan du ringer.
27 april 2017
Strax efter kl 08 på torsdagsmorgonen den 27:e April drabbades delar av Sandared, Nordtorp och norra Sjömarken av ett strömavbrott. Detta berodde på att en utav våra högspänningskablar grävdes av i samband med ett vägarbete. När vi fick information om var skadan skett kunde vi koppla ur den berörda kabeln och släppa på strömmen till de flesta kunder. Detta gjorde vi kl 08:35. Vi hade fortfarande ett 40-tal kunder som var utan el i Svarvhult, dessa försörjde vi med vårat elverk under tiden vi lagade kabeln.
6 mars 2016
Söndags morgon den 6:e mars blev Grimmered utan ström. Vi patrullerade ledningen utan att hitta något fel, det var troligen snö som frusit fast på linorna som släppte och gjorde att faserna kom i kontakt med varandra. Avbrottet varade i knappt 3 timmar.