Mina sidor
Här kan du se din elförbrukning, gamla och nya fakturor och även anmäla in/utflyttning.
Logga in >
Reklamation
Inte nöjd?
Om du inte är nöjd med hur vi hanterat ditt ärende så skall du i första hand kontakta vår kundservice.
Kontakta oss >
Fortfarande inte nöjd?
Om du inte är nöjd med det svar som kundservice har lämnat kan du skicka in en reklamation till vår kundservice.
Adressen är:
Sandhult-Sandareds elektriska ek förening
Hagavägen 11
518 40 Sjömarken
Märk ditt brev eller e-post med ”Reklamation”.
Hur skall en reklamation se ut?
Till hjälp för dig som kund kan nämnas kommunens konsumentrådgivare samt Konsumenternas elrådgivningsbyrå.
Instanser för anmälan är:
Allmänna Reklamationsnämnden
Energimarknadsinspektionen.se
Allmän domstol
Gräva eller fälla träd?
Fälla träd
Ta inga risker med trädfällning i närheten av ledningar. Dels utsätter du dig för risk att skadas av elektriciteten och dels kan det bli kostsamt för dig om något skulle gå snett. Kontakta oss några dagar i förväg så kommer vi och hjälper till och tar ansvar för fällningen.
Grävning
Kontakta oss i god tid (några dagar) innan du ska gräva, borra eller spetta i marken. Vi kan då skicka karta till dig med våra ledningar markerade. Om du är osäker och så önskar kommer vi ut på plats och markerar läget för våra ledningar. Detta gör vi kostnadsfritt. Glöm inte heller att kontakta innehavare av andra underjordiska anläggningar (vatten, tele, bredband, kabelteve, fjärrvärme etc)
Ledningskollen >
Kontakta oss >
Länkar och informationsmaterial
Branschföreningen Energiföretagen >
Elbranschens tillsynsmyndighet – Energimarknadsinspektionen >
Se det rörliga elpriset hos Nord Pool >
Få hjälp och vägledning om elmarknaden hos Elrådgivningsbyrån >
Föreningen Sveriges Energirådgivare >
Borås Stad Borås Kommun, Energirådgivning >
Svenska Kraftnät > är ansvariga för Sveriges elförsörjning
Elsäkerhetsverket >
Integritetspolicy
Sammanfattning av vår hantering av personuppgifter
Detaljerad beskrivning av vår hantering av personuppgifter