Mina sidor

Här kan du se din elförbrukning, gamla och nya fakturor och även anmäla in/utflyttning.

 

Logga in >

El, så funkar det

Vad är en elnätsdistributör? Vem levererar själva elen? Vad betalar jag för?

 

Läs mer >

Priser, villkor och avtal

Här finns alla aktuella villkor och avtal, samt prislistor.

 

Läs mer >

Reklamation

Inte nöjd?

Om du inte är nöjd med hur vi hanterat ditt ärende så skall du i första hand kontakta vår kundservice.

 

Kontakta oss >

 

Fortfarande inte nöjd?

Om du inte är nöjd med det svar som kundservice har lämnat kan du skicka in en reklamation till vår kundservice.

Adressen är:
Sandhult-Sandareds elektriska ek förening
Hagavägen 11
518 40 Sjömarken
Märk ditt brev eller e-post med ”Reklamation”.

Hur skall en reklamation se ut?
Till hjälp för dig som kund kan nämnas kommunens konsumentrådgivare samt Konsumenternas elrådgivningsbyrå.

Instanser för anmälan är:
Allmänna Reklamationsnämnden
Energimarknadsinspektionen.se
Allmän domstol

Gräva eller fälla träd?

Fälla träd

Ta inga risker med trädfällning i närheten av ledningar. Dels utsätter du dig för risk att skadas av elektriciteten och dels kan det bli kostsamt för dig om något skulle gå snett. Kontakta oss några dagar i förväg så kommer vi och hjälper till och tar ansvar för fällningen.

Grävning

Kontakta oss i god tid (några dagar) innan du ska gräva, borra eller spetta i marken. Vi kan då skicka karta till dig med våra ledningar markerade. Om du är osäker och så önskar kommer vi ut på plats och markerar läget för våra ledningar. Detta gör vi kostnadsfritt. Glöm inte heller att kontakta innehavare av andra underjordiska anläggningar (vatten, tele, bredband, kabelteve, fjärrvärme etc)

 

Ledningskollen >

Kontakta oss >